utorak, 14. lipnja 2011.

Džem od jagoda






´Ko o čemu, ja o jagodama hehe ;))
Mda, sezona je pri kraju pa ni ja više neću guslat po njima (iako, obećala još jednu torticu s jagodama za kraj školske godine ;))

Ok, džem.
Za pripremu džema od jagoda najbolje se odlučite kada je sezona na samom vrhuncu, odnosno već lagano pri kraju. Tada su jagode najslađe, najdostupnije i cijenom najprihvatljivije. Sada je zadnji vlak, tko još nije - nek brzo uskoči!




Ovo je recept kojeg sam dobila od mame i ne mijenjam ga, samo prilagođavam količini voća (jagoda).

Sastojci za osnovnu mjeru:

  
  • 1 kg jagoda
  • 60 dag šećera
  • malo želina (oko pola vrećice)

Priprema:
Ako se ne radi o nekim ogromnim količinama, pripremanje džema nije ni veliki posao ni nekakva posebna mudrost, treba se samo dobro pripremiti i organizirati.
Znači, prvo što trebate učiniti jest pripremiti teglice, staklenke. Dobro operite i staklenke i poklopce. Složite ih u tepsiju i nek tako spremne čekaju.

Ok, kad su one na broju, možete prijeći na jagode.

Njih prvo operite a onda očistite od peteljki. One veće razrežite napola a manje ostavite cijele.
Jagode stavite u veliku posudu u kojoj ćete i kuhati džem pa ih pospite šećerom. Posudu samo prodrmajte da se šećer rasporedi po jagodama, nemojte miješati  jer miješanjem možete zgnječiti nježne jagodice, a to ne želite ;)
Ostavite ih nekoliko sati (to ovisi o šećeru, ali računajte da će trebati barem 2-3 h), šećer će se za to vrijeme otopiti a one će pustiti sok. Tek povremeno protresite posudu.

Kada se šećer potpuno otopi stavite posudu s jagodama na srednje jaku vatru i pustite da se lagano zagrijava, a kada proključa potpuno smanjite vatru i neka kuha oko 20 minuta. Sada dodajte želin pomiješan s malo šećera (držite se uputa na vrećici) i kuhajte još 3-5 minuta.
Za svo to vrijeme kuhanja povremeno protresite posudu kako bi promiješali jagode (ok, ja ipak malo i kuhačom prođem ;)).

Dok se džem kuha vi završite pripremu staklenki.

U hladnu pećnicu ubacite čiste, suhe staklenke i poklopce, pećnicu uključite na 120°C i  pustite da se polako zagrijavaju a kada u pećnica dosegne tu temperaturu neka ostanu još 15-20 minuta.


Kada je džem gotov maknite ga s vatre, izvadite staklenke iz pećnice pa vrući džem nalijevajte u vruće staklenke i odmah zatvarajte metalnim poklopcima.

Kada se ohladi guštajte u finom džemu.




Btw, nekada sam odmah nakon nalijevanja džema bočice okretala naopako, da se stvori vakum,  i držala ih tako dan-dva, ali sada to više ne radim, ne kvari se ni ovako ;))





4 komentara:

  1. Baš bih pojela jednu kriškicu koju si nam servirala!

    Zanimljivo kako svatko ima neki svoj "trik" u pripremi džema. Iako se svatko pridržava onoga što je naučio, ispada da sve dobro funkcionira. Konkretno, iznenadilo me zatvaranje staklenki poklopcem odmah, budući da su mene naučili da neotvorene staklenke treba vratiti nazad u pećnicu i pustiti da se ohlade pa tek onda zatvarati.

    OdgovoriIzbriši
  2. Đem od jagoda je prvi koji sam u životu napravila. I to baš po tvom receptu još sa foruma. Hvala Tanja na receptu jer su svi moji oduševljeni.

    OdgovoriIzbriši
  3. tnx :))
    WFD, ma mama me učila drukčije, al mi smo dobri potrošači, brzo to sredimo i niš se ne kvari (možda i ne stigne ;))

    kranjica, ma da?! pa baš mi je drago, super!

    OdgovoriIzbriši