nedjelja, 24. kolovoza 2014.

Damen kapric





Najčešće se za pripremu ovog kolača koristi žele od ribiza ali odlično će poslužiti i neka druga kiselkasta marmelada. 
Kada je ribiz u sezoni, dio želea možemo zamijeniti svježim voćem.
Moja mama nije baš često pravila ovaj kolač ali ja ga se sjećam još iz djetinjstva, vjerojatno ga je pravila naša susjeda, teta Ruža.


ili damin kapric ili ženske mušice :) a  ima vjerojatno još naziva za ovaj fini, osvježavajući starinski kolač.


Tih nekih davnih godina (prošlog stoljeća :lol) bio je zgodan običaj da se kolači podijele sa susjedina, tako bi mene mama nedjeljom slala s tanjurom još toplih kolača teti Ruži, na prvi kat, a ja bih se gore vraćala s tanjurom njezinih kolača.
Draga teta Ruža, divna i topla žena, bila je krojačica, imala je zlatne ruke, sašila bi mi što poželim i bila je uvijek tu za nas.
Teta Mira, u stanu preko puta, nije baš rado pekla kolače ali me zato znala razveseliti tako što bi me poslala u “Dva goluba”, našu legendarnu slastičarnicu na trgu, po omiljene nam kolače od banana s čokoladnim preljevom :) .
Teta Mira je bila posebna žena, energična, s puno različitih interesa, vodila je folklornu grupu, amaterski se bavila glumom, kao klinka sam obožavala s njom odlaziti na probe.
Često ih se i rado sjetim. Više nitko od nas nije u toj zgradi, a one već dugo nisu među nama.



Sastojci:
  • 400 g brašna 
  • 1 prašak za pecivo
  • 80 g šećera
  • naribana korica 1 limuna
  • 250 g maslaca
  • 3 žumanjka
  • po potrebi i malo hladne vode ili kiselog vrhnja
  • žele od ribiza (ja sam stavila žele i oko 250 g svježih ribiza) ili neka kiselkasta marmelada ili 500 g svježeg voća (ribiz, višnje…)
  • 5 bjelanjaka
  • prstohvat soli
  • 200 g šećera

Priprema:
  1. Pomiješati brašno i prašak za pecivo, dodati šećer, limunovu koricu, maslac i žumanjke pa umijesiti tijesto (po potrebi tijestu dodati žlicu-dvije hladne vode ili malo kiselog vrhnja).
  2. Posudu za pečenje namastiti i posuti brašnom. Formirati tijesto po tepsiji i staviti u zagrijanu pećnicu. Peći oko 20 minuta na 200°C.
  3. Bjelanjke malo posoliti, izraditi u čvrst snijeg pa postupno, uz stalno miješanje, dodavati šećer.
  4. Izvaditi tijesto iz pećnice, premazati želeom, posuti svježim voćem i premazati snijegom od bjelanjaka.
  5. Vratiti u pećnicu, smanjiti malo temperaturu i peći još 20ak minuta, dok ne primi finu boju.
  6. Kolač ohladiti prije rezanja.



Recept je iz knjige Domaći kolači, tek malo modificiran.




2 komentara:

  1. ovo nisam jela 100 godina al rado ga sjetim!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. zbilja je nevjerojatno kako neka jela i kolači jedno vrijeme budu jako "in" a onda polako padaju u zaborav... srećom, uvijek se i vrate ;) istina, nekada prođe i puno, puno godina :)
      eto, tako me danas jedna prijateljica sjetila onog kolača na metar. bio je veliki hit tamo sredinom i krajem osamdesetih a sada već godinama niti sam ga jela niti sam čula da ga netko spominje. do danas.

      Izbriši